ביטוח נסיעות לחו”ל המדריך המלא

רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל היא חלק חשוב ובלתי נפרד מההכנות המקדימות לכל נסיעה לחו”ל. מדובר בפוליסה שנועדה להפחית את הסיכון הכלכלי הגלום בטיסה לחו”ל ושהייה במדינות זרות. זאת משום שבמידה וניפגע חלילה בעת שהותנו מחוץ לגבולות ישראל, קריטי שיהיה לנו כיסוי ההוצאות שעלולות להיות כרוכות בקבלת טיפול רפואי בחו”ל עלולות להגיע לסכומים משמעותיים ביותר. במדריך זה נסקור את כל מה שחייבים לדעת על ביטוח נסיעות לחו”ל.

מדוע אסור לוותר על ביטוח חו”ל?

ביטוחי נסיעה לחו”ל, ובפרט כשמדובר על נסיעות כיום, כשמשבר הקורונה עדיין לא נעלם כליל מהעולם, הם לא פחות מאשר גלגל הצלה עבור מי שנוסעים למדינה זרה ונזקקים לקבלת סיוע רפואי לסוגיו. בעלי פוליסת נסיעות לחו”ל – לא זו בלבד שנהנים מכיסוי ההוצאות הכרוכות בקבלת טיפול רפואי מחוץ לישראל, אלא גם מסיוע באיתור גוף רפואי מתאים ובקביעת תור. גם עבור אירועים פחות דרמטיים כמו אובדן מזוודה, לפטופ, טלפון נייד או מסמכים – ביטוח נסיעות לחול יכול לספק מענה מועיל. יתרה מכך, ביטוחים אלו כבר מזמן אינם מוצר ביטוחי המספק פיצוי כספי לאחר מעשה בלבד, אם כי שירות שמאפשר לנוסעים לחו”ל לפשט תהליכים בהתנהלות מול גורמים שונים במדינה שבה הם מבקרים, שאליהם יש לפנות במצבי חירום.

מה ביטוח נסיעות חו”ל נותן?

פוליסות ביטוח נסיעות לחו”ל כוללות סוגים שונים של כיסויים ביטוחיים, שחלקם רלוונטיים לכל אדם הנוסע לחו”ל ואחרים ספציפיים יותר לנוסעים מסוימים.

בין הכיסויים שניתן לרכוש במסגרת ההצטרפות לפוליסת נסיעות חו”ל, ישנם:

  1. ביטוח כבודה:

זהו כיסוי ביטוחי שמסייע למבוטח במקרה של אובדן מזוודה או תיק ו/או נזקים שנגרמו להם במסגרת תקופת הביטוח.

  1. ביטוח מפני ביטול נסיעה:

כיסוי זה מפצה את הנוסע בגין הפסדים כספיים שעלולים להגרם לו במצב בו הנסיעה מתבטלת בנסיבות שאינן בהכרח בשליטתו.

  1. ביטוח לקיצור הנסיעה:

בדומה לכיסוי שהזכרנו לעיל, רק שכאן הכוונה היא לפיצוי בעקבות כורח בקיצור השהות בחו”ל.

  1. שירותי איתור חילוץ והצלה:

כיסוי למקרים שבהם נדרש איתור ו/או שירותי חילוץ בחו”ל.

  1. אחריות לצד ג’:

זהו כיסוי כנגד נזקי גוף / רכוש שנגרמו לצד שלישי על ידי המבוטח בזמן שהותו בחו”ל.

  1. כיסוי לספורט אתגרי / ספורט חורף:

מדובר על כיסוי ביטוחי להוצאות רפואיות שנזקק להן המבוטח בזמן שהותו בחו”ל, בעקבות פציעה או מחלה שלקה בהן בעקבות פעילות אתגרית שביצע או ספורט חורף.

  1. ביטוח למכשירים סלולריים:

כיסוי ביטוחי למקרה של גניבת / אובדן הטלפון הנייד בחו”ל.

  1. ביטוח ללפטופ או טאבלט:

כיסוי ביטוחי למקרה של גניבת / אובדן המחשב הנייד או הטאבלט.

בחירת הכיסויים הביטוחיים בביטוח הנסיעה לחו”ל היא כמובן אינדיבידואלית ותלויה באופי הנסיעה המתוכננת. מאחר ויכול להיות פער עלויות משמעותי מאוד בין חברה לחברה, חשוב מאוד להשוות את הכיסויים המוצעים בפוליסות השונות ואת עלותם.

היכן ניתן לעשות ביטוח נסיעות למטייל בחול?

ביטוחי נסיעות לחול מוצעים גם כפוליסה פרטית שניתן לרכוש באמצעות סוכן ביטוח.

ניתן לרכוש את ביטוח ניסות לחו”ל  באמצעות האתר בסט אינס  משאירים פרטים וסוכן ביטוח מברר איתך את צורכי הביטוח שלך ויתאים לך ביטוח נסיעות לחו”ל העונה לצרכים שלך. את ביטוח צריך לרכוש בהודעה מוקדמת מצד הנוסע כשהוא עדיין בישראל. הביטוח מכסה את התקופה  שהוזנה במעמד הרכישה.

בדומה לביטוח הנסיעות של חברות הביטוח השונות, גם קופות החולים בארץ מציעות לעמיתיהן ביטוחי נסיעות לחו”ל. אולם מחיר הביטוח בקופות החולים איננו זול ביחס לפוליסת נסיעות לחו”ל הנרכשת ישירות מסוכני  הביטוח .

יש לי ביטוח בריאות פרטי ואני חבר קופת חולים, האם אני מכוסה גם בחו”ל?

ביטוחי נסיעות לחו”ל נועדו לסייע במימון של הוצאות רפואיות דחופות בחו”ל, בעוד שביטוחי הבריאות הממלכתיים אינם מספקים מענה ראוי לתושבי ישראל מחוץ לגבולותיה. זאת ועוד – ביטוח הבריאות הפרטי בא לספק מענה למבוטח הנזקק לניתוח אלקטיבי אך לא לניתוח דחוף. לכן נוסע לחו”ל שלא רוכש לעצמו ביטוח נסיעות, נוטל על עצמו מידה לא מבוטלת של סיכון בכך שיזדקק לשלם מכיסו בסופו של דבר, תמורת הוצאות רפואיות יקרות להחריד.

כמה ביטוח נסיעות לחו”ל עולה?

ביטוח הנסיעות לחו”ל נועד לכסות כאמור, את עלותם של שירותים רפואיים שלהם אדם הנוסע לחו”ל עלול להזדקק במסגרת שהותו מחוץ לישראל. בין שמדובר על תחושה קלה של חולי המצריכה איתור של בית מרקחת או רופא מקומי, ובין אם עסקינן בתרחיש חמור יותר כדוגמת פציעה המחייבת פינוי מיידי לבית החולים, העלות לתושב זר תגיע לרוב למאות דולרים ויותר, כאשר במקרים מסוימים הטיפול הרפואי בחו”ל עלול גם להסתכם במאות אלפי דולרים. זאת, להבדיל מביטוח הנסיעות עצמו אשר עולה כמה דולרים ליום בלבד.

על אילו מהכיסויים בביטוחי הנסיעות ניתן לוותר כדי להוזיל את עלות הביטוח?

עבור חלק מהמבוטחים, כיסויים מסוימים שניתן לרכוש כחלק מפוליסת הנסיעות אינם באמת רלוונטיים ולכן שווה לשקול לוותר עליהם כדי להוזיל את עלות הביטוח.

כיסוי לביטולים

אין דבר מתסכל יותר מהצורך לבטל את הנסיעה המתוכננת לחו”ל בעקבות אירוע אישי או משפחתי בלתי צפוי או מחלה חלילה, ואף להידרש לשלם על כך. אולם כאשר מדובר בנסיעה קצרה יחסית, שאינה יקרה ומתוכננת לימים הקרובים, לעיתים עדיף לוותר על כיסוי הביטולים כדי לחסוך כסף.

כיסוי לשירותי חילוץ והצלה

שירותי חילוץ והצלה אמנם עלולים להידרש גם בנסיעות שגרתיות לצרכי עבודה, אולם הסבירות לכך נמוכה בהרבה ביחס לטיול תרמילאים, למשל, הכולל טרקים ו/או פעילויות אקסטרים. לשיקולכם – כמובן.

כיסוי לספורט חורף / ספורט אתגרי

מי שנוסע לחו”ל לחופשת סקי זקוק לכיסוי לספורט חורף, כדי להיות מכוסה ביטוחית למקרה של פציעות או תאונות חלילה. ומי זקוק לביטוח אתגרי לחול? בדומה לנוסעים לחופשות סקי, גם מי שמתכנן לבצע פעילויות אקסטרים בחו”ל כמו ספורט ימי, ספורט אווירי לסוגיו ואף ספורט יבשתי בתנאי שטח מאתגרים – כדאי שיכלול בביטוח הנסיעות לחו”ל כיסוי לספורט אקסטרים. אולם אם תכננתם חופשת בטן גב או נסיעת עבודה שבה תישהו רק במלון או במשרד, כנראה שתוכלו לוותר על כיסוי מסוג זה ולחסוך בהוצאות הביטוח.

הערך המוסף של רכישת ביטוח נסיעות לחו”ל דרך חברת Best Ins

בבסט אינס לא מוכרים רק ביטוחי נסיעות לחו”ל. אצלם תהנו משירות עם ערך המוסף שיעניק לכם שקט נפשי בכל מקום אליו תגיעו בעולם. לקוחותינו נהנים משירות ברמה יוצאת דופן לא רק בעת שהם רוכשים את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו”ל, אלא גם כאשר מתעורר חלילה הצורך להגיש תביעת ביטוח. הם עובדים עם סוכן ביטוח אלמנטרי, שעובד עם חברות הביטוח המובילות בשוק ביטוחי הנסיעות לחו”ל – מגדל, הפניקס, הראל ופספורטכארד. סוכן הביטוח שלנו גם מסייע ללקוחותינו לאורך כל הדרך וגם ברגע האמת באם מתעורר הצורך להפעיל את הביטוח – החל ממועד הגשת התביעה ועד קבלת הפיצוי המגיע למבוטח/ת.

לתיאום שיחת התייעצות ללא התחייבות וללא עלות – מלאו כאן את פרטיכם ויחזרו אליכם בהקדם!

סוכן הביטוח בביטוח נסיעות לחו”ל עובד עם חברות- מגדל, הפניקס, הראל ביטוח פספורט כארד

אודות הכותב/ת:
צביקי גולד - סוכן ביטוח פנסיוני וכללי
צביקי גולד - סוכן ביטוח פנסיוני וכללי
צביקי גולד פעיל בענף הביטוח וההשקעות משנת 2009 ובעל רישיון מורשה משנת 2011. בוגר תואר ראשון כלכלה ומנהל עסקים-התמחות במימון, מומחה לביטוח פנסיוני וסיכונים. עוסק בכל תחומי הביטוח: החל מביטוחי בריאות וחיים, פוליסות חסכון, פנסיה, ביטוחי דירות, עסקים ורכבים…ועוד. ניהול תביעות מול חברות הביטוח. טיפול שוטף בפוליסות מול הלקוחות, עובדים’ מעסיקים ועצמאים. דוגל בהתאמת התיק הביטוחי , הפיננסי והפנסיוני לצרכי הלקוח ובני משפחתו. אנו מלווה את הלקוחות לאורך הדרך הן בזמנים הטובים והן בזמנים הקשים, תוך תשומת לב לשירות ברמה הגבוהה ביותר.
ביטוח רכב המדריך המלא

זקוקים לביטוח רכב אך הולכים לאיבוד בין כל המושגים הביטוחיים ולא בטוחים על מה בעצם אתם משלמים? אל דאגה – אנחנו כאן כדי לעזור לכם

קרא עוד »
ביטוח מחלות קשות המדריך המלא

עם התפתחות העידן המודרני, אכילה מרובה של מזונות מעובדים, שימוש נרחב בטכנולוגיה מסרטנת ומחסור בעבודה על תחזוק הגוף – אנחנו נתקלים ביותר ויותר מחלות קשות

קרא עוד »
ביטוח משכנתא המדריך המלא

צעירים רבים שבוחרים לרכוש דירה חדשה, זקוקים להלוואת משכנתא משום שברוב המקרים אין להם את היכולת לשלם את כל הסכום בעת הקנייה. לרובם יש הון

קרא עוד »
ביטוח דירה ותכולה

ביטוח דירה ותכולה  נועד לכל מי שמעוניין לבטח את עצמו ואת הנכס שבבעלותו מפני תרחישים שונים שבהם הם עלולים להינזק. אולם בנוסף להגנה על הרכוש

קרא עוד »
ביטוח חיים

פוליסת ביטוח חיים היא פתרון שמאפשר לאנשים להגן על יקיריהם מפני תרחיש של קריסה כלכלית שעלול להתלוות למותו של המפרנס. ישנו היצע רחב מאוד של

קרא עוד »
מהו ביטוח ביטוח בריאות פרטי?​

ביטוח בריאת פרטי הוא הדרך היחידה להבטחת כיסוי לטיפול רפואי במקרים קשים שאינם מכוסים ע”י מערכת הבריאות הציבורית והביטוחים המשלימים: תרופות שאינן בסל הבריאות ,

קרא עוד »