ביטוח בדרך לעבודה

זמן קריאה: 2 דקות

תאונת דרכים המתרחשת בדרך לעבודה יכולה לזכות את בעל הרכב בפיצויים משהי גורמי ביטוח: גם מחברת ביטוח הרכב וגם מהביטוח הלאומי. מרבית תאונות הדרכים בישראל מתרחשות בדרך הלוך או חזור מהעבודה. כדאי להכיר את נושא הביטוח בדרך לעבודה. כאן ריכזנו עבורכם מידע בנושא.

תאונת דרכים בדרך לעבודה

מי מבטח את העובד בדרך לעבודה?

כבר מהרגע שהעובד יצא מביתו לכיוון העבודה, הוא מבוטח. ביטוח בדרך לעבודה הוא ביטוח לאומי המבטח כל עובד. תאונת דרכים בדרך לעבודה מוגדת כתאונת עבודה ולכן ביטוח לאומי יממן פיצויים לעובד שנפגע. שימו לב, אם בדרך חזור מהעבודה נסעתם לערוך קניות וכדומה, כבר לא מדובר בדרך חזור מהעבודה ולא תחול עליה ביטוח בדרך לעבודה.

מי מבטח תאונה בדרך לעבודה על כלי רכב קטן?

אם רכבתכם על כלי רכב קטן כמו אופניים, קורקינט חשמלי או אופנוע, ונפגעתם בדרך לעבודה, תוכלו לתבוע גם את הביטוח הלאומי וגם את חברת הרכב הפוגע. בכל תביעה לביטוח לאומי התאונה צריכה להיות מוכרת כתאונת עבודה.

מי מבטח תאונה בדרך לעבודה שהתרחשה בתחבורה ציבורית?

את בדרך לעבודה נקלעתם לתאונת דרכים בהתרחשה בתחבורה ציבורית כמו רכבת, אוטובוס וכו', גם הביטוח הלאומי יצטרך לשלם לכם וגם חברת הביטוח של הרכב שגרם לתאונה. שימו לב, מעורבות בתאונה בתחבורה ציבורית לא חייבת להיות בנסיעה בתחבורה ציבורית, אלא היא גם אפשרית כשהעובד הלך ברגל ונפגע מהתחבורה הציבורית.

מי מבטח תאונה בדרך לעבודה שהתרחשה לעובד הולך רגל?

עובד הולך רגל שנפגע בדרכו לעבודה, זכאי לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי וגם מהחברה המבטחת את הרכב שפגע בו.

תאונה בדרך לעבודה היא תאונת עבודה

הביטוח הלאומי מכיר בתאונה בדרך לעבודה כתאונת עבודה ולכן בכל תאונה בה העובד נמצא בדרכו לעבודה, התאונה תוכר כתאונת עבודה. חשוב לציין שבנוסף לתביעת הביטוח הלאומי, ניתן לתבוע את כלי הרכב הפוגע המעורב בתאונה. אם נסעתם ברכב הפרטי שלכם, תוכלו לתבוע את חברת ביטוח הרכב שלכם.

מה קורה שמגישים את התביעה?

תוכלו להגיש תביעה גם לביטוח לאומי וגם לביטוח הרכב. אך חשוב לדעת שעל פי חוק סכום הפיצוי מוגבל בצורה כזו כדי למנוע כפל פיצויים.

כשאתם מגישים תביעה לביטוח לאומי, בדקו אם מגיעות לכם זכויות נוספות כמו אחוזי נכות או אובדן כושר עבודה שנגרם כתוצאה מהתאונה. ההמלצה היא להיעזר לצורך כך באיש מקצוע מומחה כמו עו"ד וסוכן ביטוח לתביעות ביטוח שידע לממש עבורכם את כל הזכויות המגיעות לכם.

לסיכום

ביטוח בדרך לעבודה כולל את הביטוח המוכר לנו על ידי ביטוח לאומי וביטוח רכב. כל תאונה בדרך לעבודה יכולה להיות מוכרת בביטוח לאומי כתאונת עבודה ולזכות את העובד הנפגע בפיצויים וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני הגשת תביעה  על התאונה . כפי שסיכמנו כאן, ראינו כי כדי למנוע כפל פיצויים, גובה הפיצויים מוגבל בהגשת 2 תביעות.

מעוניינים בייעוץ ראשוני
טלפוני ללא עלות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

כל עובד מבוטח על פי חוק בביטוח לאומי. ביטוח לאומי מכיר בכל תאונה בדרך לעבודה כתאונת עבודה. עובד שנפגע בדרך לעבודה מבוטח הן על ידי הביטוח הלאומי והן על ידי חברת הביטוח של הרכב הפוגע.

תאונה בדרך לעבודה מזכה את הנפגע בהגשת 2 תביעות: אחת לביטוח לאומי ואחת לחברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע.

בהגשת 2 תביעות, גובה הפיצויים מוגבל למניעת כפל פיצויים ולכן חשוב להתייעץ על סוכן הביטוח שלנו שיגיש עבורך את הבקשה בצורה מקצועית ונכונה.

כל תאונה בדרך לעבודה היא תאונה עבודה. עובד שבדרך לעבודה או בדרכו חזרה ממנה, עורך סידורים אישיים, לא בהכרח יהיה מבוטח במקרה כזה מטעם העבודה.

תביעה לביטוח לאומי ותביעה לחברת ביטוח הן תביעות מורכבות שכדי להגיש אותן בצורה נכונה ומקצועית חשוב להכיר את הנושא לעומק. ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע מומחה בתחום המשפט ובתחום הביטוח שיגיש בשמכם את התביעה.

מעוניינים בייעוץ ראשוני
טלפוני ללא עלות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות הכותב/ת: