ביטוח רכב מקיף

זמן קריאה: 2 דקות

מעל 75% מהרכבים מבוטחים בביטוח רכב מקיף. ביטוח מקיף הוא ביטוח שמוכיח את עצמו פעם אחרי פעם כביטוח יעיל וטוב במקרים ביטוחיים. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את מה שחשוב לדעת על ביטוח מקיף. מוזמנים להמשיך איתנו.

ביטוח רכב מקיף

מה זה ביטוח רכב מקיף

כל כלי רכב ממונע שעולה על הכביש בישראל, מחייב רכישת ביטוח רכב חובה. ביטוח רכב חובה הוא חובה חוקית ונהיגה בלעדיו היא עוון פלילי. ביטוח רכב חובה הוא הביטוח הבסיסי לרכב המעניק פיצוי לנזקי גוף שנגרמו מהרכב המבוטח. לעומת זאת, ביטוח מקיף הוא ביטוח המעניק כיסויים רבים יותר, גם לרכב המבוטח, גם לרכב הפוגע וגם לרכוש הנפגע.

 

מה ביטוח רכב מקיף כולל?

ביטוח מקיף, כשמו כן הוא. הוא כולל מגוון רחב של כיסויים נוספים מעבר לביטוח הבסיסי. ביטוח מקיף מכסה נזקים שנגרמו לרכב עצמו, לרכב הנפגע, לרכוש הנפגע ועוד.

 

ביטוח רכב מקיף מעניק כיסוי במקרים של גניבה, אובדן, שריפה, אסון טבע, נזקי אקלים ותאונות שונות. בנוסף, ביטוח מקיף כולל גם ביטוח צד ג' שהוא ביטוח המבטח את המבוטח מפני נזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי כמו שער חניה שניזוק, אופניים שנהרסו וכו'. הרי בתאונות כאלו הנהג יכול למצוא את עצמו נתבע בפיצויי ענק כדי לממן את הנזק שנגרם. ביטוח מקיף מבטח אותו ממקרים כאלו.

האם ביטוח רכב מקיף הוא חובה על פי חוק?

על פי חוק קיימת חובה לבטח כל כלי רכב ממונע בביטוח רכב חובה, החוק לא חל על ביטוח חובה. ביטוח מקיף כולל ביטוח רכב חובה בתוספת הרחבות שונות שנקבעו בחוק. חשוב לדעת כי על פי חוק, על חברות הביטוח להציע כיסויים מסוימים בביטוחים המקיפים. החברות לא יכולות להפחית את הכיסויים הנדרשים על פי חוק בביטוח מקיף. אך הן כן יכולות להוסיף עליהן כיסויים מגוונים.

 

כיסויים מצילים שכדאי שתכירו

הביטוח המקיף כולל כיסויים שונים. גם אם אתם לא רוכשים ביטוח מקיף, תוכלו לרכוש ביטוח צד ג' ולהוסיף אליו כיסויים משלימים בהתאם לרצונכם.

הכיסויים שכדאי שתכירו הם:

  • כיסוי עלויות גרר והחלפת גלגל
  • כיסוי עלויות החלפת חלונות
  • כיסוי עלויות משפטיות נלוות
  • כיסוי רכב חלופי למקרה הצורך
  • כיסוי נזקים מכוח עליון

מה חשוב לבדוק בעת רכישת ביטוח רכב מקיף?

ביטוח מקיף הוא ביטוח כוללני למגוון רחב של כיסויים. כשאתם רוכשים ביטוח כזה, חשוב שתבדקו שאתם מקבלים את הכיסויים שאתם רוצים. אם הביטוח המקיף לא כולל, לצורך הדוגמא, כיסוי לנזקי רעידת אדמה, תוכלו להוסיף אותו לפוליסה שלכם.

חשוב לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית. במקרה של מימוש הביטוח, החברה המבטחת תשלם את המגיע לכם אך תדרוש מהמבוטח תשלום השתתפות עצמית סמלית. בדקו את גובה ההשתתפות העצמית והשוו מחירים בין חברות הביטוח השונות. שימו לב, ניתן לרכוש כיסוי המבטל את הצורך בהשתתפות עצמית.

לקבלת הצעה לביטוח רכב השאר כעת פרטים

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

ביטוח מקיף כולל גם ביטוח חובה וגם ביטוח צד ג'. הביטוח מעניק כיסוי למקרים ביטוחיים כמו תאונה, גניבה, שריפה ועוד. ביטוח מקיף לרכב מונע הוצאות כספיות מיותרות מבעל הרכב.

כשרוכשים ביטוח מקיף חשוב להכיר את הפוליסות הקיימות ולשלב את מה שצריך. חשוב לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית למניעת תשלום יקר מידי בעת הצורך. כל חברה גובה תשלום אחר וזה המקום לערוך השוואות.

על פי חוק ביטוח מקיף כולל כיסויים מסוימים. על חברת הביטוח חלה החובה לספק את הכיסויים שנקבעו בחוק. לחברות הביטוח קיימת זכות להוסיף על הכיסויים ביטוחים נוספים המייקרים את הפוליסה ומעניקי כיסוי רחב יותר.

כשחברות הביטוח קובעות תעריף הן מתייחסות לעבר הביטוחי של המבוטח. אם הן רואות שהמבוטח מימש את הביטוח שלו ב-3 השנים האחרונות, הביטוח יהיה יקר יותר. החברה מסתמכת על כך שמדובר בנהג פחות זהיר שרק לפני 3 שנים היה מעורב בתאונה.

לקבלת הצעה לביטוח רכב השאר כעת פרטים

 

אודות הכותב/ת: