ביטוח צד ג' לרכב

זמן קריאה: 2 דקות

מעל חמישים אחוז מהנהגים בישראל היו מעורבים בתאונות דרכים. תאונת דרכים עלולה להותיר נזקים כספיים עצומים על הנהג הפוגע והוא עלול למצוא את עצמו חסר אונים בעקבות תביעת ענק צודקת לפיצוי נזק שגרם. כדי להימנע ממצבים כאלו, אתם חייבים להכיר את ביטוח צד ג' לרכב. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע שחשוב שתכירו בנושא, גם בתור רוכשי ביטוח וגם בתור נהגים זהירים.

ביטוח צד ג' לרכב

מה זה ביטוח רכב?

ביטוח רכב כולל 3 סוגי ביטוח עיקריים: ביטוח רכב חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

ביטוח רכב חובה הוא ביטוח שכל רכב העולה לכביש חייב להיות מבוטח בו. נהיגה ללא ביטוח רכב חובה היא עוון פלילי. ביטוח רכב חובה מעניק כיסוי לנזקי גוף ונפש הנגרמים על ידי הרכב המבוטח.

מה זה ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' מעניק כיסוי גם לרכוש שנפגע מהרכב המבוטח. אם לדוגמא נקלעתם לתאונה בה שער החניה נפגע בגלל הרכב שלכם, אם יש לכם ביטוח צד ג', חברת הביטוח תממן את עלות התיקון מבלי שתצטרכו להתרושש בשל כך.

מה כולל ביטוח צד ג '?

ביטוח צד ג' כאמור, מעניק כיסוי לרכוש שנגרם בעקבות הסיבות המצוינות בפוליסה. ביטוח זה יפצה את הרכב הנפגע, את נהג הרכב עצמו על הרכב שנפגע ואת שאר הרכוש שנפגע. קיימים מגוון כיסויים והרחבות נוספות לפוליסה זו.

אילו כיסויים קיימים בביטוח צד ג' לרכב?

בכל חברת ביטוח המעניקה ביטוח צד ג' לרכב, הכיסויים יהיו שונים ואתם תוכלו לשלב את הכיסויים החשובים לכם בפוליסת הביטוח. ההמלצה היא לשלב כיסויים חיוניים כמו כיסוי הוצאות משפטיות, כיסוי עלויות גרר והחלפת גלגל, כיסוי תיקון שמשות ופנסים, כיסוי רכב חלופי וביטול דמי השתתפות עצמית.

מה חשוב לדעת לפני רכישת ביטוח צד ג' לרכב?

בעת רכישת הביטוח חשוב להכיר את סוגי הכיסויים שחברת הביטוח מציעה בביטוח צד ג'. כל חברת ביטוח תוסיף כיסויים אחרים ואתם מבחינתכם מעוניינים לבחור את הביטוח הטוב ביותר. לצורך כך ערכו בדיקת נתונים והשוו בין הכיסויים הניתנים בחברות הביטוח, גובה הפיצוי על מקרה ביטוחי וגובה ההשתתפות העצמית במקרה הצורך.

 

מהי הדרך המומלצת לרכישת ביטוח רכב צד ג'?

ביטוחים ניתן לרכוש טלפונית או להשאיר פרטים בטופס שבסוף המאמר והצוות שלנו יחזור אליך. ההמלצה לפנות לסוכן ביטוח שלנו שהוא נטול אינטרסים שיערוך עבורכם סקר שוק יעיל ויכוון אתכם לביטוח הטוב ביותר עבורכם.

לסיכום

ביטוח צד ג' לרכב הוא ביטוח מציל כלכלית. הרבה אנשים נקלעים לתאונת דרכים ולאחר מכן הם מוצאים את עצמם מתרוששים כלכלית בגלל תביעות ענק. סיכמנו כאן מהו ביטוח צד ג' ואילו כיסויים והרחבות מומלץ להוסיף כדי ליהנות מביטוח רכב בלב שקט ורגוע.

לקבלת הצעה לביטוח רכב השאר כעת פרטים

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

ביטוח צד ג' לרכב, בשונה מביטוח חובה לרכב המבטח אך ורק נזקי גוף, מבטח נזקי רכוש שנגרמו על ידי הרכב המבוטח בתאונת דרכים. ביטוח צד ג' מפצה גם את הנהג עצמו על הרכב שלו.

הנהג הפוגע אמור לשלם על נזקי הרכוש בו הוא פגע. ביטוח רכב צד ג' מונע ממנו תשלומים גבוהים כל כך וחברת הביטוח היא זו שתשלם את הפיצויים הנדרשים לבעל הרכוש.

קיימים כיסויים רבים שתוכלו להוסיף לפוליסה. ההמלצה היא לבדוק לפני הכל מהם הצרכים האישיים שלכם ובהתאם לכך להוסיף את הביטוחים הנדרשים.

נציין כאן את הכיסויים המומלצים:

  • ביטול דמי השתתפות עצמית
  • כיסוי רכב חלופי
  • כיסוי עלויות גרר והחלפת גלגל
  • כיסוי הוצאות משפטיות
  • כיסוי נזקי שמשות ופנסים
  • כיסוי מערכת מולטימדיה ברכב

חשוב לבדוק שהרכב מבוטח כנדרש, המחיר הוא לא גבוה מידי והפרטים הנכונים נמסרו לחברות הביטוח. ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע לרכישה יעילה ומשתלמת.

לקבלת הצעה לביטוח רכב השאר כעת פרטים

אודות הכותב/ת: