ביטוח רעידות אדמה

זמן קריאה: 2 דקות

ישראל נמצאת על קו השבר הסורי אפריקאי וממילא דירה בישראל חשופה יותר לרעידת אדמה מדירה במקום אחר. בדיוק לשם כך המדינה מעודדת תוכניות לחיזוק מבנים כמו תמ"א ופינוי בינוי. גם בניין שעבר חיזוק מפני רעידות אדמה לא בהכרח יהיה חסין מפני נזקי רעידת אדמה… אין לאף אחד ביטוח מה ילד יום ואם ניתן להתמגן לכך מראש ולרכוש ביטוח המכס נזקי רעידת אדמה, שוטה יהיה מי שלא ירכוש אותה.

ביטוח רעידות אדמה

מה זה ביטוח רעידות אדמה?

ביטוח רעידת אדמה הוא כיסוי ביטוחי הנכלל בביטוח מבנה המכסה עלויות נזקי רעידת אדמה. במקרה של רעידת אדמה, הנכס יכול להתפרק ובעל הנכס עלול להישאר ללא קורת גג. במקרה כזה, חברת הביטוח תשלם למבוטח אלת עלויות ערך הכינון – עלויות בניית הדירה מחדש.

האם בכל ביטוח מבנה קיים ביטוח רעידות אדמה?

ביטוח רעידת אדמה הוא ביטוח הנכלל בביטוח מבנה הנרכש בכל לקיחת משכנתא. הבעיה היא שאין חובה לכלול את הביטוח הזה בביטוח מבנה מבחינת הבנק ולכן רבים מעוניינים להוזיל את מחיר הביטוח ולכן מוותרים על ביטוח רעידת אדמה. בצורה כזו הם חשופים להתמוטטות כלכלית בכל רעידת אדמה קיימת.

ערך כינון וערך קרקע

במימוש ביטוח רעידת אדמה המבוטח מקבל לידיו אך ורק את עלות בניית הבית מחדש. אם הדירה שלו שווה לצורך הדוגמא, שני מיליון שקלים, זה לא אומר שהוא יקבל שני מיליון שקלים לאחר רעידת אדמה. הוא יקבל אך ורק את עלות הבנייה הנדרשת כדי להחזיר את המצב לקדמותו. במקרה כזה ערך הכינון יכול להגיע למיליון שקל, אם לא פחות.

מצב בו אדם נותר חסר נכס. אמנם יש בבעלותו קרקע עליה הוא יכול לבנות אך הוא צריך לפעול לשם כך ולגייס גורמים מתאימים לבניית הדירה שלו, עלול להיות מורכב מאין כמוהו. מה גם שבסכום המתקבל המבוטח לא יוכל לרכוש לעצמו דירה אחרת באותו גודל. מחירי הדיור מאמירים והפתרון לכך הוא הוספת ביטוח ערך קרקע.

מהו ביטוח ערך קרקע?

ביטוח ערך קרקע מאפשר לבעל הפוליסה לקבל את ערך הקרקע במקרה ביטוחי כמו רעידת אדמה ולא רק להסתפק בערך הכינון המשולם. עם ביטוח ערך קרקע המבוטח יוכל לפנות לרכישת דירה אחרת.

ביטוח רעידת אדמה מורחב

גם אם יש לכם ביטוח רעידות אדמה בביטוח המבנה שלכם, בדקו שהוא כולל כיסוי לתכולת דירה ולנזקים נוספים העלולים להתרחש בעקבות רעידת אדמה.

לסיכום

ביטוח רעידת אדמה הוא ביטוח חשוב המגן על המבנה מפני נזקי רעידת אדמה. למרות שהוא נכלל בביטוח מבנה, רבים הם האנשים שלא מכירים את חשיבותו והם עלולים למצוא את עצמם בוכים על כך לאחר רעידת אדמה. כפי שסיכמנו כאן, נראה כי רעידת אדמה היא לא משהו מופרך במיקום ישראל ולכן חובת ההשתדלות חלה על כולנו. סוכן הביטוח שלנו יעשה עבורך סקר שוק ואת לך מספר הצעות המתאמות לצרכים שלך.

למידע נוסף השאר פרטים עכשיו וקבל ייעוץ לביטוח אלמנטרי

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

ביטוח רעידת אדמה מכסה נזקים שנגרמו עקב רעידת אדמה. ביטוח זה נכלל בביטוח מבנה אך לא תמיד הוא קיים בשל אנשים המשמיטים אותו מהביטוח שלהם כדי להוזיל את הפרמיה החודשית. ההמלצה היא לרכוש ביטוח רעידת אדמה מורחב המגן גם על המבנה וגל התכולה של הדירה מפני נזקי רעידת אדמה.

ביטוח רעידות אדמה מגן עליכם מפני נזקי רעידת אדמה. כידוע רעידת אדמה עלולה למוטט בניינים ובתים משותפים.

אם הרחבתם את הביטוח שלכם לביטוח תכולה המכסה נזקי רעידת אדמה, תקבלו החזר על כך מחברת הביטוח. אך אם יש לכם אך ורק ביטוח מבנה הכולל ביטוח רעידות אדמה, תכולת הדירה שלכם לא תהיה מבוטחת. לכן כדאי להתייעץ עם סוכן הביטוח שלנו על הוספת כיסוי לרעידות אדמה.

על פי חוק חייבים לרכוש ביטוח מבנה ולא ביטוח רעידות אדמה. ביטוח מבנה אומנם כולל ביטוח רעידת אדמה אך בגלל שהוא לא מחייב רבים משמיטים אותו כדי להוזיל את עלות הפרמיה החודשית מבלי לחשוב על העתיד האפשרי.

למידע נוסף השאר פרטים עכשיו וקבל ייעוץ לביטוח אלמנטרי

אודות הכותב/ת: