ביטוח נזקי רכוש

זמן קריאה: 2 דקות

ביטוח המבטח אתכם מנזקי רכוש הוא ביטוח המבטח חפצי ערך, תכולת בית או כל רכוש אחר. הרי תחת הגדרת רכוש נכנסים מוצרי חשמל, רהיטים, בגדים, תכשיטים ועוד. ביטוח נזקי רכוש מעניק פיצוי כספי עבור תיקון או רכישת הפריט המבוטח. ביטוח כזה נחשב לביטוח משתלם מכמה סיבות. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את מה שכדאי לדעת לפני רכישת ביטוח נזקי רכוש, הגעתם למידע שחיפשתם!

ביטוח נזקי רכוש

מה כולל ביטוח נזקי רכוש?

כאמור, ההגדרה של רכוש היא רחבה והיא יכולה לכלול מגוון פריטים. כשתרצו לרכוש ביטוח נזקי רכוש, לא תמצאו ביטוח כוללני כזה. תצטרכו להתמקד ולבחור ביטוח שנכלל בהגדרה זו: זה יכול להיות ביטוח צד ג', זה יכול להיות ביטוח תכולה, ביטוח סחורה, ביטוח רכב וכל ביטוח המבטח רכוש.

מה ביטוח נזקי רכוש לא כולל?

ביטוח נזקי רכוש הוא ביטוח כוללני יחסית. אך הוא נותן כיסוי למקרים ביטוחיים מסוימים כמו גניבה. הבעיה היא שהביטוח לא יפצה על נזקים שנגרמו כתוצאה מסיבות שלא צוינו בפוליסה. ניזקי רכוש שנגרמו משריפה לדוגמא, לא יבוטחו אם לא מצוין בביטוח שלכם פוליסה המכסה נזקי שריפות. אם יש לכם פוליסה המכסה נזקי שריפות, תוכלו לקבל פיצוי כפי המוסכם בפוליסה.

בדיוק מסיבה זו חשוב להיות עירניים ברכישת פוליסת ביטוח נזקי רכוש ולבדוק מה נכנס תחת הגדרה זו, מהם הסעיפים ותתי הסעיפים הקיימים. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו משלם על ביטוח אך בגלל השמטת סעיף כלשהו הוא לא נמצא זכאי בזמן שהוא סופג נזק אמיתי ברכושו.

איזה רכוש ניתן לבטח בביטוח נזקי רכוש?                   

כמעט כל פריט ניתן לביטוח. חשוב לדעת כי כשמגיעים לרכוש ביטוח לתכשיטים לדוגמא, לבדוק מה גובה הפיצוי שיתקבל במקרה של אובדן או גניבה שלהם. לא כל חברה מבטחת מעניקה פיצוי כספי הולם לתכשיטים או לפרטים יקרי ערך יקרים. כדאי לבדוק זאת מראש, כבר ברכישת הפוליסה הביטוחית.

איך החברה המבטחת יודעת את ערך החפצים המבוטחים?

חברות הביטוח הרבות פועלות באופן זהה יחסית: או שהן מסתמכות על הצהרת המבוטח בנוגע לשווי הפריטים וכך התשלום יהיה בהתאם לסכומים שהצהיר, או שחברת הביטוח תשלח שמאי לאמוד את שווי הרכוש המבוטח. אם יש לכם תכשיטים, פריטי יודאיקה, מוצרי חשמל וכו', שמאי רכוש יגיע להעריך את שווים ועל אומדן זה יתבסס מחיר הביטוח שלכם.

מה התמורה המתקבלת במקרה של נזק לרכוש?

באפשרותכם לבחור את סוג הכיסוי המועדף עליכם כבר ברכישת פוליסת הביטוח. אם לא בחרתם מראש, תהיינה לפניכם אחת מהאפשרויות:

כיסוי עלות הקמה מחדש – כיסוי זה יעניק לכם כסף כדי לרכוש רכוש חדש זהה לקודם או לתקן אותו.

כיסוי שווי הפריט – המבוטח יקבל את עלות ערך הרכוש שנפגע. שימו לב, לא כל חברה מאפשרת לבחור מראש את הכיסוי שינתן.

למידע נוסף השאר פרטים עכשיו וקבל ייעוץ לביטוח אלמנטרי

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

ביטוח ניזקי רכוש הוא שם כוללני לסוגי ביטוח שונים כמו ביטוח רכב, ביטוח תכולה, ביטוח מבנה, ביטוח שריפה, ביטוח צד ג' ועוד.

המשותף בין ביטוחים אלו הוא ההגנה המתקבלת על הרכוש. במקרה בו נגרם לרכוש המבוטח נזק מאת הסיבות שצוינו בפוליסה המבטחת, המבוטח יהיה זכאי לקבל את שווי החפץ מהחברה המבטחת.

לפני שאתם רוכשים ביטוח ניזקי רכוש חשוב לוודא עם סוכן הביטוח שלנו  מה כוללת הפוליסה שלכם:

  • בדקו את הכיסויים הכלולים בה, האם הפוליסה מכסה נזקי שריפה / צנרת / רעידת אדמה וכו'.
  • בדקו את גובה התמורה שתקבלו במקרה ביטוחי ובאיזה צורה התמורה תינתן, האם תקבלו את שווי עלות הפריט או את עלות פריט חדש זהה?
  • בדקו שהרכוש היקר שלכם כולו, מבוטח. קיימות חברות ביטוח שלא מבטחות כל סוג חפץ ולכן כדאי להתייעץ לפני רכישת ביטוח עם סוכן הביטוח שלנו שיעשה עבורך השוואת כיסויים ומסקר מחירם..

ביטוח מבנה מגן על הרכוש שלכם מפני נזקים למבנה, אם תרצו לייעל אותו, תצטרכו להוסיף ביטוח תכולה ופוליסות נוספות להגנה מפני שריפה וכדומה.

ביטוח ניזקי רכוש מבטח אך ורק את הרכוש המבוטח ואך ורק בנזקים שנגרמו מסיבות מסוימות. אם הרכוש שלכם נפגע מסיבה שלא צוינה בפוליסה כמו הצפת מים בדירה, לא תוכלו לקבל כיסוי על נזקי הרכוש שנגרמו. בדיוק מסיבה זו חשוב לוודא שיש לכם את כל הפוליסות הרלוונטיות אליכם. במקרה כזה צעד חכם יהיה להוסיף ביטוח נזקי צנרת וכן הלאה.

למידע נוסף השאר פרטים עכשיו וקבל ייעוץ לביטוח אלמנטרי

אודות הכותב/ת: