מדריך תביעת רכב

זמן קריאה: 2 דקות

כל נסיעה בישראל ברכב מחייבת ביטוח רכב חובה על פי חוק. נהיגה ללא ביטוח רכב חובה היא עוון פלילי. בסופו של דבר, ביטוח רכב מציל אותנו במקרים ביטוחיים כמו תאונה הגורמת לנזק בגוף וברכוש. כאן הכנו לכם מדריך להגשת תביעת ביטוח רכב. חברות הביטוח יודעות להימנע מאחריות ולכן כדאי להכיר את המדריך שלנו שיסייע לכם לקבל את המגיע לכם.

מדריך תביעת רכב

לפני שנתחיל – הכירו את סוגי הביטוח

כשרוכשים רכב קיימות מספר אופציות. לפני שאתם מגישים תביעה, עליכם להכיר את סוג הביטוח בו אתם מבוטחים. מובן מאליו שלא תוכלו לתבוע החזר על מקרה בו אתם לא מבוטחים…

  • ביטוח רכב חובה – ביטוח זה מקנה כיסוי אך ורק לנזקים בגוף שנגרמו כתוצאה מתאונה ברכב המבוטח.
  • ביטוח צד ג' – מקנה כיסוי גם לרכוש שנפגע כתוצאה מהתאונה.
  • ביטוח מקיף – ביטוח זה כולל כיסויים רבים בנוסף לביטוח חובה וצד ג'.

שלב ראשון – הגשת התביעה

הגשת התביעה היא לא מורכבת במיוחד. לכל חברת ביטוח קיים טופס תביעה אותו תצטרכו למלא ולשלוח לחברת המבטחת. בטופס תצטרכו לפרט על התאונה שהייתה ולצרף מסמכים נלווים ככל שחברת הביטוח דורשת.
הגשת טופס התביעה מתאפשרת באופן מקוון וכל אחד יכול לעשות זאת. למרות זאת, לא תמיד כדאי להגיש תביעה כזו ללא התייעצות מקדמת עם איש מקצוע. ההגשה חייבת להיות מלווה עם כל המסמכים הנדרשים, תיאור התאונה חייב להיות מפורט היטב ולכן במקרים רבים ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע כמו סוכן ביטוח ועו"ד לתביעות ביטוח אשר עוסק גם בתחום הביטוחי וגם בתחום המשפטי. הגשת טופס תביעה בליווי איש מקצוע מגדילה את הסיכויים לקבל פיצוי גבוה.

שלב שני – מחכים בסבלנות

לאחר שחברת הביטוח קיבלה את טופס התביעה שלכם, התביעה מועברת לבחינה. הפרטים שציינתם מועברים לצוות החברה שמצליב נתונים קיימים ובודק את גובה הפיצוי המגיע לכם על פי טופס התביעה שהגשתם. כל חברה מבטחת בוחנת את התביעה בדרכים שלה. העניין אורך זמן ונדרשת סבלנות.

שלב שלישי – מתקבלת תשובה

לאחר שהחברה בחנה את זכאותכם יחד עם גובה הפיצוי המגיע לכם, תקבלו תשובה על כך ובהמשך תקבלו את הכיסוי כפי שחברת הביטוח סיכמה איתכם.

מה חשוב לדעת במקרה ביטוחי?

אם אתם צריכים להגיש תביעה, חשוב שתשקיעו בהגשת טופס התביעה ככל הניתן. טופס שימולא בצורה מקצועית ובהירה, יזכה למענה מהיר יותר יחד עם סיכויים גבוהים יותר.

לסיכום

רבים חושבים כי תביעת ביטוח רכב היא הליך מורכב. לאחר שסיכמנו כאן את המדריך להגשת תביעה כזו, גם אתם יודעים, לא קשה להגיש טופס תביעת ביטוח. אך, ישנה חשיבות רבה למילוי הפרטים הנכונים ולניסוח בהיר, נכון ומנמק היטב את הזכאות בכיסוי. כאמור, ההמלצה היא לערב איש מקצוע מומחה לתביעת ביטוח רכב כפי שסיכמנו כאן. בהצלחה.

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

הגשת תביעה לביטוח רכב היא פשוטה יחסית. יש צורך למלא טופס תביעה ולצרף אליו את המסמכים הרלוונטיים. ההגשה ניתנת לביצוע באופן מקוון אך יש לשים לב לא למלא את הטופס כלאחר יד אלא להשקיע בו מחשבה.

התביעה תפצה אתכם בהתאם לביטוח הרכב שיש לכם. לא תוכלו לקבל כיסוי על ביטוח שאין לכם…

חברות רבות מתנהלות מול מוסכי הסדר שהם מוסכים לתיקון רכב המקובלים על חברת הביטוח לצורך קבלת החזר. כדי לקבל את הפיצויים כפי המגיע לכם, ההמלצה היא להגיע למוסך הסדר עם הדרוש תיקון. לכל חברת ביטוח קיימת רשימת ממוסכי הסדר בה תוכלו למצוא מוסך שקרוב אליכם. ניתן לקבל את רשימת ההסדר של חברת הביטוח מסוכן הביטוח.  פנייה למוסך הסדר מגדילה את סיכויי התביעה יחד עם גודל הפיצויים הצפויים.

בהגשת התביעה חשוב להתייחס היטב לטופס התביעה ולמלא אותו כנדרש. טופס שנכתב באופן מקצועי יזכה לפיצויים גבוהים יותר.

למידע נוסף השאר פרטים עכשיו וקבל ייעוץ לביטוח אלמנטרי

 

אודות הכותב/ת: